Відкрите питання, простими словами - це таке питання, на яке ваш співрозмовник не зможе відповісти однозначно - так чи ні і йому потрібно дати вам повну та розгорнуту відповідь.
Відкриті питання можуть починатися з наступних питань:
Що?
Хто?
Як? Де?
Скільки? Чому? Який?
У зв'язку з чим? і тд, головне, щоб дати можливість висловитись людині, якій ви поставили питання.

У продажах відкриті питання використовують для:
початку розмови – таким чином ви можете познайомитись та дізнатися співрозмовника, його бажання тощо;
направлення розмови за заздалегідь наміченим планом – коли ви та ваш продавець працюють за певним скриптом. І коли ви бачите, що діалог загортається в іншому напрямку – за допомогою відкритого питання ви можете повернути думки співрозмовника у потрібному напрямку;
переходу з однієї теми в іншу;
використання "техніки активного слухання" у продажах; отримання інформації щодо виявлення потреб клієнта;
створення комфортних умов діалогу;
уточнення запитів клієнта;
виграшу часу на обмірковування - якщо ситуація зайшла в глухий кут або вам потрібно час обдумати своє рішення або відповідь - дайте своєму співрозмовнику висловитися, поставивши відкрите питання;
визначення причин відмови чи сумніву клієнта з того чи іншого приводу;
закріплення відносин із клієнтами та партнерами;
Найголовніше, коли ви правильно налаштуєте систему відкритих питань – ваш клієнт своїми відповідями продає собі. І в такому разі вам не потрібно буде закривати заперечення і боротися зі страхами та сумнівами у покупці.
Все це ви можете зробити з однієї простої причини, ставлячи своєму співрозмовнику, відкрите питання – ви надаєте йому право висловити свою думку і не обмежуєте її не за часом, ані за обсягом. І, повірте, ваш співрозмовник буде вдячний вам за таку можливість. А якщо ви виявите щирий інтерес до його слів, то він розповість навіть те, про що хотів би мовчати за інших обставин.
Зараз люди відчувають дефіцит спілкування, подивіться - скрізь обмеження: смс-ки, чати, месенджери - не разгуляешься. Та й люди звикли, що дуже часто їх ніхто не слухає. Коли ви або ваш продавець ставите потенційному клієнту питання і вислуховуєте їхню думку щиро і не перебиваючи, вони переймаються довірою, що особливо важливо у продажах. Таким чином, мета відкритих питань у продажах – розговорити співрозмовника, допомогти йому виговоритися і дати можливість стати головним у процесі продажу і тоді він сам собі все продасть.
Нижче, у таблиці ми зібрали для Вас найпоширеніші 50 питань під різні етапи продажу. Зверніть увагну саме на формулювання питання, адже ми впевнені, що деякі з них ви використовуєте, але в закритій формі, тим самим вирішуєте за клієнта, замість того, щоб спитати думку і вирішити проблему.
Відкриті питання, що вскривають проблему |
|
Питання по минулому досвіду покупок |
|
Питання, що допомогають налагодити контакт |
|
Питання для збору загальної інформації |
|
Уточнючі питання, що посилюють потребу |
|
Заключні питання |
|
Команда DIA Consulting бажає Вам продажів на Максимум!
Bình luận