Що таке SWOT аналіз
SWOT аналіз - це спосіб первинної оцінки поточної ситуації заснований на розгляді її з чотирьох сторін:
Strengths - сильні сторони;
Weaknesses - слабкі сторони;
Opportunities – можливості;
Threats – погрози;
Сильні та слабкі сторони – це ваше внутрішнє середовище, що ви вже маєте на даний момент часу. Можливості та загрози – це фактори зовнішнього середовища, вони можуть статися, а можуть і ні, це залежить навіть від ваших дій та рішень.
Вперше абревіатура SWOT прозвучала в Гарварді в 1963 році на конференції з проблем бізнес-політики професором Кеннетом Ендрюсом (Kenneth Andrews). У 1965 року SWOT аналіз було запропоновано розробки стратегії поведінки фірми.
SWOT аналіз допомагає скласти структурований опис конкретної ситуації, на підставі цього опису можна зробити висновки. Це дозволяє приймати правильні та виважені рішення. SWOT аналіз займає вагому роль циклі менеджменту, йому варто опанувати всім хто займається управлінням персоналом і маркетингом.
Правила проведення SWOT аналізу
Перед тим як розпочати складання SWOT аналізу необхідно засвоїти ряд правил.
Потрібно вибрати максимально конкретну сферу дослідження. Якщо ви вибрали занадто широку область, то висновки будуть не конкретними та слабко застосовними.
Чіткий розподіл елементів SWOT. Не потрібно плутати сильні сторони та можливості. Сильні та слабкі сторони – це внутрішні особливості організації, їй підвладні. Можливості та загрози пов'язані із зовнішнім середовищем і безпосередньо непідвладні впливу організації, організація може лише змінювати свій підхід та підлаштовуватися під них.
Уникайте суб'єктивності. Наївно спиратиметься на вашу думку, якщо з ним не згоден ринок. Можливо, ви вважаєте ваш продукт унікальним, але про це варто перш за все запитати споживачів. Без них ваша особиста думка не має жодного значення.
Намагайтеся використати думку якомога більшої кількості людей. Чим більша вибірка, тим точніше дослідження. Пам'ятаєте про помилку того, хто вижив?
Максимально конкретні та точні формулювання. Я часто питаю у підлеглих – «що потрібно робити, щоб більше заробляти?» Майже завжди мені відповідають, що треба працювати більше. Це не конкретне формулювання, не ясно які конкретні дії в який час має робити людина.
Використовуючи ці нескладні правила, можна перейти до більш нової версії аналізу: конкурентний SWOT-аналіз.
Нижче за посиланням Ви можете завантажити готову ексель таблицю для заповнення конкурентного SWOT-аналізу.
DIA, бажає Вам продажів на МАКСИМУМ!